2010/09/11

Levt i en annan värld!

Den senaste tiden har jag inte haft tid för så mycket annat än min familj och läsning. Jag har av någon underlig anledning fastnat i böckernas värld. För inte så länge sedan berättade syrran hur fängslande det är att läsa böcker, har aldrig förtått det där faktiskt. Jag har inte riktigt varit den typen som läser böcker, förutom studielitteratur :). Någon gång då och då har jag väl läst en bok, oftast böcker som baseras på verkligheten och kärleksromaner förståss :). Helst skulle det vara böcker där någon utsattes för hemska saker (pojken som kallade Det osv.). Jag vill inte gå in på varför eller tänka närmre på varför men så va det bara. Idag kan jag inte öppna en sådan bok, klarar inte av det helt enkelt. Vet inte om det har att göra med att jag har egna barn. Förut skulle jag aldrig få för mig att läsa sci-fi trams eller dokumentärer . Men något hände i somras. Vi va i stockholm på semester och jag fastnade för staden. Kom över Tillsammansböckerna med Denise Rudberg och kunde inte slita mig. Vet inte varför men det va en lättsam och lättläst triologi och jag ville bara fortsätta och läsa hennes böcker. Jag kom över hennes bok Vänner och på den vägen är det. För tillfället är det en helt annan typ av böcker som fängslar mig, SCI- FI. Jag lever i en annan värld eller i en egen liten bubbla för tillfället (när jag inte är med min familj). Just nu lever jag i Twilight-världen med Edware, Bella och Jacob. Den är snart över för mig, har ett par hundra sidor kvar sen är det åter till Denise Rudberg och Storlek 37.

Ni förstår kanske varför jag inte har haft tid att blogga något!!!

Under den här tiden har vi haft tid att fira lite födelsedagar, jag, Milo och Hans har fyllt år. Milo har fyllt 1 år. Jag kan inte riktigt förstå vart tiden har tagit vägen. Världen goaste lilla kille börjar bli stor.

Ärligt talat är jag i valet och kvalet om jag ska fortsätta blogga. För det första vet jag inte längrer om jag vill. Jag tycker aldrig jag har något intressant att skriva. Syftet med bloggen va egentligen att lägga ut bilder för att släktingar som inte träffar oss så ofta skulle kunna se barnen växa. Efter som blogspot äger alla bilder jag lägger upp och får göra precis vad de vill med bilderna tycker jag inte detta är ett intressant alternativ längre.

Nej, nu måste jag återgå till min bok "Så länge vi båda andas"

Ha en fortsatt trevlig helg på er där ute!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar