2010/07/17

Underbara, varma, heta, äckliga, kvava sommardagar

Alltså...det här börjar bara bli för mycket nu alltså! Det är varmt, det är kvavt, det är äckligt...ja, jag kan fortsätta och gnälla men det tänker jag inte göra. Tänker istället berätta lite om min dag.

Vi har hunnit med en hel del faktiskt, mer än vanligt. Började med att åka ner till Valje och håva lite fisk med ungarna. Syrran, Clara och Casper va också med. Barnen håvar men utan något napp, det va mest mysigt att sitta på stranden och se ungarna ha kul. Vi bestämde oss för att äta lunch på Valje Pizzeria. Tänkte att det kunde vara kul för Colin att se hur pizzabagaren reder till en pizza. Det skulle jag inte ha gjort, jag var övertygad om att vi alla skulle bli dåliga när vi kom hem. Det strimlade gyrosköttet låg ute i en stor låda och när han skulle lägga på tomatsåsen såg det ut som om han letade efter något, jag va så klart övertygad om att han letade efter en fluga eller nåt liknande :). Men jag svalde undan och tryckte i mig pizzan i alla fall. Vi blev aldrig dåliga och "FYI"...den smakade faktiskt gott. Efter en 3/4 av pizzan besölt jag mig för att promenera hem med Milo (som låg och sov i vagnen). Trodde det kunde bli en skön promenad, om inget annat, en nyttig promenad. Jag ångrade mig ganska snart. Glömde att gå på toa på pizzerian så jag gick och kände att jag va tvungen att tömma blåsan, tur att jag hade servetter med mig ;). Inte nog med det, det va ju alldeles för varmt för en promenad, jag va alldeles blank och högröd i ansiktet när jag kom hem. Solen stekte som f-n. Ingen skugga va det på hela sträckan hem till Bromölla. Halvvägs hem vid en parkeringsficka såg jag en massa skräp ligga slängt vid vägkanten. Tyckte det såg ut som en plånbok eller väska när jag tittade lite närmre, jo det va det. Jag sprang över för att se om jag kunde få fram vem plånboken tillhörde. Gissa om jag blev paff, det va min kompis plånbok. Jag rafsade ihop sakerna och stoppade ner plånboken i vagnen och traskade vidare. Jag sökte min kompis flera gånger på mobilen men inget svar, till slut fick jag tag på henne när jag kom hem och ringde hennes hemnummer. Hon hade mycket riktigt varit ute och handlat idag, och även lagt sin plånbok på taket. Hon blev lika chockad som jag blev paff över att hitta hennes plånbok. Det fanns ett syfte med min promenad mellan Valje och Bromölla, det va nog meningen att jag skulle hitta hennes plånbok. Hon kom snabbt och hämtade den, hon blev så glad över att få tillbaka sin plånbok.

Snabbt bytte jag fokus och fortsatte istället att bygga vidare på vårt staket som jag började på igår. Jag hade en timme på mig att sätta fast två stolpar, en i marken och en i husväggen. Vi hade bokat middag hemma hos mamma Yvve kl 17. Vi va på plats strax efter 17, åt helgrillad fläskfilé med hasselbackspotatis, färsk sparris mm. MMMMMM så gott det va. Mätta och belåtna fyllde vi på med glass och jordgubbar. Bestämde oss för att följa med syrran och Dea på bio, det va en film med Tompan och Diaz, skitbra faktiskt. Knigt and Day hette den. En härlig actionkomedi, kan bara inte låta bli att skratta åt Tompas karaktärer, ska alltid vara en agent av något slag, oövervinnelig och hjälte. Den va underhållande och den fick oss att skratta! Det räcker för mig :) Ett plus va det ju då att det va en kärlekshistoria inbakad.

Nu är det dags att krypa till kojs med min nyfunne favoritförfattare, Denise Rudberg. Jag ska börja läsa Vänninan, får se om den är bra, har fått många bra recensioner och även en dålig såg jag. Beställde även den sista boken av triologin Tillsammans. Sträckläste de två första och va bara tvungen att ha den tredje också.

2 kommentarer:

  1. TACK ännu en gång UNDERBARA vän, evigt tacksam:-) Det är som du säger, det va meningen att du skulle promenixa hem som en tomat i ansiktet, svettigt å dant, för du gjorde ju mig tokglad!:-)
    Ja jisses va lustigt det kan bli ibland:-)

    Tyckte med filmen va tokbra, många "goa" skratt:-) Dom va suveräna tillsammans & Cam kan man ju bara skratta åt så fort man ser henne, skitroliga människa!!!

    Hoppas vi ses snart, många kramar till er

    SvaraRadera
  2. Hi hi vilka äventyr du är ute på :-) Jag har många Rudberg böcker som ligger på hög! Hojta om du vill låna!

    KRAMIS

    SvaraRadera